HTML

Tamas Catica

Friss topikok

2009.09.18. 11:27 Tamas Catica

Az MSZP-s maffiózó , proli arisztokrata Hunvald story

Golcsa József hat évig volt Hunvald proli arisztokrata polgármester gépkocsivezetője a VII. kerületi önkormányzatnál. Főnöke februárban került előzetes letartóztatásba, bűnszervezetben elkövetett ingatlancsalásokkal  gyanúsítják.

Gulcsát augusztus végén rendkívüli felmondással bocsátottál el állásából. A hivatalos indoklás szerint majd kilencvenezer kilométeres eltérés volt az autóban lévő óra és az útnyilvántartás számai között.  Két héttel korábban az átadás-átvételnél még minden stimmelt. A sofőr szerint a valóság az , hogy Hunvald önkormányzati környezete rossz néven vette, hogy nem hozta ki vallomását az ügyészségről, ahová tanúként idézték, s gyengéd érdeklődésre, hogy mit is mondott odabenn, rossz választ adott. Bűne alighanem az, hogy az igazat válaszolta a nyomozók kérdéseire. A bolsevik vezetésű önkormányzat a rendkívüli felmondás mellett azonmód intézkedett a sofőrnek nyújtott kamatmentes kölcsön visszafizettetéséről is. A gépkocsivezető, akinek két kisgyermeke van, munkaügyi bírósághoz fordul.

 

A nyáron helyreigazítási kérelemmel fordult lapunkhoz , amikor azt írtuk, hogy Hunvald sofőrje is lakást kapott. de ha nem kapott lakást, mire kapott kölcsönt ?

     Nagyon felháborított ez a dolog, mert nem kaptam lakást az önkormányzattól. Miközben tudtam azt, hogy hány nagy ember szeretője kapott lakást. Egyszer mondtam is Hunvaldnak, mennyire sajnálom, hogy nem nőnek születtem. Máskor be is olvastam neki, hogy ki mindenkinek segített, de nekem nem. ma már persze nem bánom, hogy így történt. A lakás, amelyben élünk, a szüleimé volt. A szomszéd lakást vettük meg, amelynek felújításához kétmillió forint munkáltatói kölcsönt kaptam, amiből  ötszázezer forint volt a vissza nem térítendő, a többi pedig a kamatmentes kölcsön. Ezt kellett volna tizenöt napon belül visszafizetnem. A jegyzőnek jeleztem, képtelen vagyok erre, mire az aljegyző közölte, nem baj, majd kérnek végrehajtást.

A munkaügyi per azonban szerencsére felfüggeszti ezt, bízom benne, hogy kiderül, törvénytelenül, valótlan indokkal mondtak fel nekem.

Egy polgármester sofőrjének lenni igazán bizalmi állás. Miért mérgesedett el ennyire a viszony ?

        Hol kezdjem ?

Talán ott, amikor az idén Hunvaldot letartóztatták.

          Február eleje volt. Hunvald szólt, hogy lemegyünk  Siófokra, de előbb még felvesszük Kéri Lászlót  ( a Baloldali Ifjúsági Társulás volt elnöke ez a Kéri )  Érden.

Kéri Hunvald  legbizalmasabb embere, tanácsadója volt, s mindenki tudja, hogy távollétében az önkormányzatnál is ő az igazi főnök.  Még a telefonomat sem vihettem magammal, és nem hívhattam fel a feleségemet sem. Hunvald és Kéri  egy csomó telefonkártyával bezárkóztak a szállodai szájukba, nekem egy külön szobát vettek ki.

Elrendezték, amit akartak, aztán amikor visszajöttünk pestre, Hunvaldot már keresték az ügyészek, és többet már nem is jött ki.  Másnap maga jelentkezett.

Önnel ekkor mi történt ?

            Csak annyi volt a változás a munkámban, hogy Gyuri nem volt velünk. Reggel mentem a gyerekeiért, elvittem őket az iskolába, délután mentem értük megint, vittem őket edzésre, este pedig haza.

A napi feladatokat Kéri Lászlótól kaptam, bár a menetleveleket  Gergely József alpolgármester írta alá.  Ez így ment egészen április végéig, amikor az önkormányzat egyik dolgozójától, Hunvald egykori szeretőjétől, aki kedvelt engem, mert „ a mézeshetekben „ én vittem őket külföldre is  Svájcba, Monakoba, Milánoba, meg tudtam, hogy Hunvald másik tanácsadója Márjássi Károly  révén azt üzente a börtönből, hogy „ a Józsiban már nem szabad megbízni „ .

Többé nem kellett mennem Hunvald gyerekeiért, ezt a feladatot a kerületőrség vette át tőlem.

Mit kellett csinálnia ezt követően ? Malmozott a kabinetirodán ?

            Nem, ettől fogva Gergely alpolgármestert fuvaroztam, illetve postát vittem, ahova éppen kellett. Így ment ez június közepéig, amikor tanúként megidéztek a főügyészségre.     

Kéri felajánlotta, hogy ad mellém az önkormányzat egy ügyvédet.

Erre azt feleltem, nekem nincs szükségem ügyvédre, nem gyanúsított vagyok, csak tanú.

Kéri ekkor arra kért, hogy legalább a vallomásomat hozzam ki, majd másnap türelmetlenül kérdezte, mi volt az ügyészségen, hol a vallomásom.

Nem hoztam ki, feleltem.

Az nagy hiba   mondta erre ő.

Még aznap összefutottam a jegyző asszonnyal is, mosolyogva kérdezte :

„ Na mi volt Józsikám ? „

Semmi különös , válaszoltam neki, kérdeztek én meg amire tudtam válaszoltam, amire nem tudtam nem válaszoltam.

A kíváncsi emberek nem lehetek lelkesek ezektől a válaszoktól .

          Hát, nem lettek lelkesek.

Hanem történt még valami a kihallgatásom ideje alatt. a Zichy utcai épület előtt lebilincselték az autót, a 607-es szolgálati Peugeot­ ­–t, amivel a kihallgatásra mentem.

Felhívtam a gondnokság vezetőjét, mi legyen. Nekem nincs erre 15.000 ft-om, engem hivatalosan idéztek be. Rózsika intézkedett s, este negyed hétkor, amikor végeztek velem, levetették a kerékbilincset a kocsiról.

Ennek azért volt később jelentősége, mert Kéri, miután nem hoztam ki a tanúvallomásomat, utasította a jegyzőt, hogy kérjék meg tőlem írásban, ki engedélyezte, hogy szolgálati autóval menjek be az ügyészségre.

Megválaszoltam, bár ebben sok köszönet nem volt. Amikor a főnököm, Rózsika a gondnokságon elolvasta, kiverte a víz, és azt mondta, ő ugyan ezt oda nem adja a jegyzőnek.

Miért, mit írt ?

           Részletesen beszámoltam a 2004 és 2009 közötti munkámról, arról, hogy milyen szolgálati utakon jártam Hunvalddal. Beszámoltam a svájci utazásainkról, aminek persze nem volt nyoma a menetleveleken, meg azokról a hazai turnékról is, amikor tulajdonképpen nem s én vezettem a polgármester szolgálati autóját, hanem maga a Gyuri, aki imádta a kocsikat, és imádott vezetni is.

Említést tettem azokról az utakról is , amikor festményeket vittem a Nagyházi Galériából Hunvald keszthelyi nyaralójába. Előfordult, hogy nagyon óvatosan kellett bepakolni a kocsiba, mert mondták, hogy a festmény, amit viszek negyvenmilliót ér . Volt olyan nap, hogy háromszor kellett fordulni Budapest és Keszthely között. Persze nem mindig festményt vittem. Máskor italokat, élelmiszert, és volt olyan is, hogy  Hunvald gyerekének gyógyszert, s emiatt kellett  oda-vissza majd négyszáz kilométert autókáznom.

A közpénzek annyira nem számítottak, hogy volt olyan  önkormányzati vezető, akinek a napi lapokat kellett levinni Balatonra, a nyaralójába, pedig két saroknyira volt tőle az újságosbódé.

 

Mi lett végül a feljegyzés sorsa? Rózsika is megnyugodott ?

            Nem aratott osztatlan sikert.

Kéri behívatott , s azt mondta, hogy ő ezt az irományt hajlandó itt előttem széttépni, megsemmisíteni.

Írjak helyette egy olyat, hogy nem kértem engedélyt arra, hogy szolgálati autóval menjek be az ügyészségre, de nem tudtam, hogy ez szabálytalan.

 

Kéri László erre összetépte a feljegyzést ?

            Nem, nekem kellett a jelenlétében széttépnem, egyet  azért  eltettem magamnak. most már ügyvédi letétben van, még jól jöhet a munkaügyi perben is. Persze történt aznap más is.

Előbb Hunvald felesége hívott fel, hogy megadná az ügyvéd címét, vigyem oda a tanúvallomásomat. Ezt követően pedig Hunvald öccse próbált nyomást gyakorolni rám.

Azt mondta, igen fenyegetően: „ Józsi, kell az a vallomás, itt emberéletekről van szó. „

Ekkortól fogva a levegő végképp megfagyott körülöttem az önkormányzatnál.

Fogást kerestek rajtam, hogy tudnának kirúgni, de erre azért sem nagyon volt lehetőségük, mer még ötvenhárom nap szabadságom ragadt benn. Igaz, mielőtt elmentem volna Gergely alpolgármester titkárnője felhívott, hogy adjam le az autót.

Mondtam majd akkor, ha kapok erről hivatalos értesítést.

Talán ez ne okozott nehézséget számukra ?

              Nem, Gergely József már másnap küldött egy levelet, hogy adjam le a forgalmit, a kocsit és a kulcsokat. Augusztus 14.-én György Attila, a gondnokság dolgozója vette át az utót, ellenőrizte a kilométerórát és a menetleveleket, mindent. Erről jegyzőkönyv is készült. Ezután elmentem szabadságra. Augusztus 21.-én hívtak fel, hogy be kéne mennem az önkormányzatba. Mondtam ha sürgős fuvarról van szó megszakítom a szabadságomat, de vidéken vagyok a családommal, pusztán beszélgetni nem megyek be.  

Augusztus 27.-én aztán bementem. Ekkor közölték velem, hogy postán már elküldték a rendkívüli felmondásomat. 

Mi volt az indoklás ?

            Azt mondták, csak átvétel után vették észre, hogy valami nem stimmel a kilométerekkel.  A menetlevélen, amelyet korábban Hunvald február óta Gergely József igazolt, százötvenhatezer kilométer volt, a valóságban  viszont, állították csupán hatvankilencezer kilométert ment az autó. Csak a poén kedvéért : a százhúszezres szervizre az a György Attila vitte a kocsit, akivel az átadás-átvételt csináltuk, s akivel most utólag felfedezték a turpisságot.

Miként számoltatta el Hunvald a külföldi utakat ?

 

             Ezek a turnék ne kerültek bele a menetlevélbe. Ezekre – néhány kivételtől eltekintve _ Gyuri rendszerint nélkülem ment. Ilyenkor pénteken átadtam neki az autót, s a hétvégeken a kocsiba tett kilométereket a  hétköznapokon belföldi utakkal kellett lefedezni. Volt úgy, hogy két hónapra voltszükség ahhoz, míg apránként be lehetett írogatni a külföldön megtett kilométereket.

A nagy svájci turnén például, amelyen Hunvaldd a szeretőjével, annak barátjával és a szerető húgával tett meg,, illetve hát én vittem őket, majd nyolcezer kilométert tettünk meg egy hét alatt. Ennyi kilométert leírni két hónapig tartott.

Nem tart attól, hogy az emberek azt fogják mondani, ha a csalásba ön is belement, akkor most miért ugrál ?

          Mit kellett volna tennem ?  Kirúgatni magamat ?  Három évvel ezelőtt ki akartam lépni, de közölték velem, hogy túl sokat tudok, s ilyet nem tehetek. Amikor 2003 februárjában Hunvald sofőrje lettem, Gyuriban egy földön járó segítőkész embert ismertem meg, akit kivert a veríték, amikor az Erzsébet tévébe ment, annyira izgult. Azután az évek során minden megváltozott.

Egyszer Genfben be ment  egy órásüzletbe, s hét és fél millió forintért vett egy órát.

Ezzel sok mindent megmagyaráztam.

A pénz meg tudja változtatni az embereket, főleg az ilyen proli arisztikrata féléket, akikben amúgy is nagy az erre való hajlandóság.

Ha megpiszkáljuk - és miért ne piszkálnánk meg- az MSZP SZDSZ vezette önkormányzatokat, állami vállaltokat, állami Kft.- ket vagy akármit, bár mit, ahol ezek vannak vezető pozícióba, mindenhol ezt a Hunvald stílust találjuk.

Ezért nem elég nekik soha az állami bevétel, mert ebből urizálnak  a proli arisztokraták.

Már nem Bulgáriába, meg Cseszkóba járnak, hanem  Genfbe, meg Monacóba. Kínába ezeket ezért már réges-régen falhoz állították volna, mind egy szálig, és igazuk is lett volna.

Ezek nem érdemlik meg az életet.

 

komment


süti beállítások módosítása